I když byl automatický systém Amy sun protect io vyvinut tak, aby nedocházelo k nežádoucím aktivacím, je lepší ho deaktivovat v zimním období nebo když ho nepotřebujete. Deaktivace systému Amy sun protect io je snadná: Stačí posunout přepínač doleva.
Noční chlazení:
- Během vln veder bude automatizace Amy sun protect io fungovat ještě lépe, pokud můžete v noci snížit teplotu v místnosti/domě.
Systém Amy sun protect io nainstalovaný v domě vybaveném klimatizací:
- Amy sun protect io vám umožní odložit použití klimatizace, protože díky Amy sun protect io udržujete příjemnou vnitřní teplotu. - Pokud chcete mít klimatizaci jako zálohu, použijte nastavení Amy sun protect io přizpůsobené aktivaci teploty klimatizace.
Příklad: Naprogramujte teplotu Amy sun protect io na 25 °C a teplotu klimatizace vyšší než 25 °C, např. 26 °C.
Buď se ochrana proti slunci zatáhne příliš brzy (zvládnu větší „horko“), nebo příliš pozdě (potřebuji ochranu proti slunci zatáhnout dříve).
Prahovou hodnotu Amy sun protect io lze nastavit.
K dispozici je 5 úrovní citlivosti. Ve výchozím nastavení je systém Amy sun protect io nastaven na úroveň citlivosti 3. Můžete ji snížit, abyste ochranu před sluncem zatáhli dříve a dosáhli nižší teploty, nebo ji zvýšit, abyste ochranu před sluncem zatáhli později, jestli zvládnete větší „horko“. Postup úpravy prahu citlivosti: Podržením tlačítka T°/MODE po dobu 7 sekund, dokud se neobjeví zpětná vazba oranžové LED (zelená + červená), aktivujete režim nastavení.
Poté a krátkým stisknutím tlačítka NAHORU nebo DOLŮ na předním panelu upravte nastavení na novou požadovanou prahovou hodnotu.
K dispozici je pět úrovní citlivosti, které můžete zvolit tlačítky NAHORU a DOLŮ podle požadované maximální cílové teploty, kterou nechcete v místnosti překročit.
Počet bliknutí zelené kontrolky indikuje zvolenou úroveň.
Aktuální zvolenou úroveň lze zkontrolovat současným krátkým stisknutím tlačítek NAHORU a DOLŮ, když je aktivní režim nastavení.
Podržením tlačítka T°/MODE po dobu 7 sekund, dokud se neobjeví zpětná vazba oranžové LED (zelená + červená), režim nastavení opustíte (případně počkejte 10 s).
Amy sun protect io měří vnitřní teplotu každých 15 minut. Vestavěný inteligentní systém analyzuje vývoj teploty v místnosti. Pokud analýza zvýšení teploty předpovídá budoucí tepelnou nepohodu, odešle Amy sun protect io automaticky příkaz k zatažení motorizované ochrany proti slunci. Poloha zavření závisí na typu sluneční ochrany: – u rolet nebo venkovního zastínění bude zavření +80 % oproti aktuální poloze, – u venkovních žaluzií budou všechny lamely sklopené v úhlu 45 %, – zachování vizuálního komfortu přirozeným světlem, které do místnosti vchází. Pokud je ochrana proti slunci zatažená, Amy sun protect io ji z bezpečnostních důvodů nikdy neotevře.
Chcete-li dosáhnout nejlepšího výkonu snímače (přesnost a opakovatelnost), upřednostněte montáž na stěnu. Měření teploty bude více odpovídat pociťované teplotě. V zájmu zajištění správného měření teploty dodržujte doporučení pro umístění:
- Vyhněte se vystavení přímému slunci, - Zachovejte vzdálenost od zdrojů tepla/chladu (ideálně 1 m od radiátoru, klimatizace, krbu…), - Zachovejte vzdálenost od přímého proudění vzduchu (alespoň 25 cm od otvoru), - Vyhněte se uzavřeným prostorám, kde na zařízení nebude působit okolní vzduch.
Bez připojení k internetu nebudete moci nic dělat. Připojení k internetu je nezbytné.
Otevřete svou aplikaci a v nabídce nastavení klikněte na "Novinky" a snadno se dostanete k informacím o aktualizacích.
Co je nového v aplikaci TaHoma zjistíte zde.
Při prvním připojení se aktualizace navrhne automaticky, ale také pokaždé, když je k dispozici nová verze.
Nejlepší postup spočívá ve vypnutí/zapnutí napájení. Pak se aktualizace spustí automaticky.
Můžete také otevřít aplikaci TaHoma, kliknout na "menu" a poté vybrat můj box. Přejděte na aktualizaci boxu a nechte se vést krok za krokem. Pokud je k dispozici novější verze softwaru, vyberte možnost nainstalovat aktualizaci nyní nebo nainstalovat dnes večer.
Chcete-li vždy využívat nejnovější aktualizace, můžete v této části také zvolit automatickou aktualizaci svého boxu.
Naše řešení pro chytré domácnosti TaHoma® je k dispozici ve třech verzích: TaHoma® V1, TaHoma® V2 a poslední TaHoma® switch.
TaHoma® V1 poznáte podle toho, že krabička má čtvercový tvar. TaHoma® V2 je zakřivená. TaHoma® switch má dvě tlačítka.
Všichni uživatelé TaHoma® V1 byli o nové verzi TaHoma® informováni prostřednictvím našeho newsletteru.
Své produkty chytré domácnosti můžete pohodlně ovládat také prostřednictvím chytrého telefonu a upgradovat na TaHoma® switch.
Existují také 2 verze TaHoma Din Rail. Verzi V1 můžete rozpoznat, protože obsahuje externí moduly pro RTS či Zigbee připojené přes USB. Verze V2 obsahuje 3 protokoly (io, RTS, Zigbee) v jednom zařízení.
Výhody
Pro TaHoma® V1 již nejsou k dispozici žádné aktualizace softwaru. Bezpečnostní aktualizace jsou stále k dispozici.
Existují dva způsoby integrace kouřových hlásičů do TaHoma®.
Prvním řešením je integrace kouřových hlásičů Somfy io přímo do aplikace TaHoma / TaHoma classic.
Tento produkt musíte přidat do nastavení systému :
To vám umožní integrovat detektory kouře do podmínek "pokud-tak".
Pokud se detektor kouře rozezní, můžete nastavit možnost odeslání zprávy do chytrého telefonu. Můžete tak okamžitě reagovat. Detektor kouře io najdete zde.
Detektor kouře pro pro rozšíření zabezpečení řady Somfy Protect najdete zde.
Hlásiče kouře od jiných výrobců nelze integrovat přímo do zařízení TaHoma®.
Bohužel není možné integrovat bezdrátové motory jiných výrobců do systému TaHoma®, TaHoma® switch nebo TaHoma® DIN Rail, pokud výrobce nenabízí kompatibilní rozhraní.
Pokud výrobce nabízí kompatibilní rozhraní, je to možné pouze pro systém TaHoma® nebo TaHoma switch.
Zda je to vůbec možné, se zeptejte svého developera nebo přímo výrobce.
Všechna kompatibilní rozhraní a partnery společnosti TaHoma® najdete zde.
Pokud je vaše zařízení TaHoma® , TaHoma® switch nebo TaHoma DIN-Rail V2 již zaregistrováno, nebude možné jej znovu zaregistrovat. Číslo PIN pro zařízení domácí automatizace je spojeno s uživatelským účtem.
V rámci účtu můžete změnit e-mailovou adresu, a tedy i uživatelské jméno.
Přihlášení přes https://www.somfy.cz/prihlaseni Zvolte záložku "Moje osobní údaje" Tam změňte e-mailovou adresu na požadované uživatelské jméno.
Po propojení zařízení Philips Hue Bridge a TaHoma®, TaHoma® switch nebo TaHoma DIN Rail V2 komunikuje box domácí automatizace se zařízením Philips Hue Bridge.
To můžete vidět, když propojíte Philips Hue Bridge se zařízením TaHoma - všechna vaše svítidla se automaticky integrují do TaHoma®, TaHoma® switch nebo TaHoma DIN Rail V2.
Totéž platí i pro odstraňování. Pokud chcete ze zařízení TaHoma odstranit jednotlivé žárovky a svítidla, musíte je odstranit ze zařízení Philips Hue Bridge.
Chcete-li tak učinit, otevřete aplikaci TaHoma®, klikněte na "menu" a poté vyberte možnost Nápověda a pomoc. Poté přejděte do rozšířené asistence a vyberte možnost Správa klíče iO. Nechte se krok za krokem vést k přenosu, přijetí nebo vygenerování nového iO klíče. Buďte opatrní, doporučuje se být pokročilým uživatelem, abyste mohli pokračovat v jakýchkoli změnách v tomto nastavení.
Za tímto účelem otevřete aplikaci TaHoma®, klikněte na "menu" a poté vyberte podporu a asistenci pro pokročilé. Zobrazí se verze vašeho zařízení domácí automatizace (TaHoma, TaHoma switch nebo TaHoma DIN-Rail).
Význam stavu LED diody:
TaHoma DIN-Rail V1:
TaHoma DIN-Rail V2:
Odejděte z domova s klidným svědomím a nastavte si nepřítomnost! Díky tomuto scénáři se vaše zařízení během dovolené automaticky aktivuje a simuluje vaši přítomnost!
Určete konkrétní akce, které budou probíhat každý den ve stejnou dobu.
Vyberte si zařízení a časový interval, TaHoma je pak během vaší nepřítomnosti náhodně aktivuje!
Svůj "prázdninový" scénář si můžete vytvořit výběrem plánovaných i náhodných akcí. Také je možné nastavit několik plánovaných akcí a několik náhodných simulačních období za den.
Na konci konfigurace si můžete prohlédnout podrobnosti o plánovaných akcích a souhrn simulací přítomnosti. Stále můžete provádět změny. Chcete-li zobrazit souhrn simulace přítomnosti, klikněte na "Zobrazit můj plán".
Chcete-li upravit období nepřítomnosti a svůj rozvrh, klikněte na tlačítko "Upravit mou dovolenou". Chcete-li scénář odstranit, klikněte na tlačítko "Ukončit období dovolené".
My v Somfy se snažíme nabízet našim uživatelům ta nejlepší řešení. Proto chceme, aby všichni mohli používat naši nejlepší a nejnovější aplikaci: TaHoma by Somfy. Ta vám může nabídnout: rozšířené funkce a kompatibilitu, moderní design i uživatelské rozhraní a pravidelné aktualizace.
Některá zařízení a protokoly nejsou s naší novou aplikací TaHoma kompatibilní. Pokud některé z nich vlastníte a přejdete na aplikaci TaHoma, nebudete je již moci používat.
Nekompatibilní zařízení Somfy:
Nekompatibilní značky a protokoly:
Pokud chcete tato zařízení nadále ovládat z aplikace, nepřecházejte na TaHoma by Somfy.
Následující funkce dostupné v aplikaci TaHoma classic nejsou v aplikaci TaHoma by Somfy dostupné:
Pokud se i přes nové možnosti, které nabízí nová aplikace TaHoma by Somfy, chcete vrátit k aplikaci TaHoma classic, postupujte podle níže uvedeného návodu:
29. března 2022 se partnerství společností TaHoma a Sonos rozvinulo.
Aplikace TaHoma classic nebude podporovat novou komunikační technologii společnosti Sonos.
Pro uživatele, kteří přejdou na novou aplikaci TaHoma, zůstanou produkty Sonos kompatibilní.
Pro uživatele, kteří zůstanou u aplikace TaHoma classic, může být propojení s produkty Sonos zachováno, ale bez záruky. V prvním čtvrtletí roku 2024 bude služba definitivně ukončena.
Pokud jde o vaše produkty, které jsou kompatibilní s aplikací TaHoma by Somfy, budou automaticky převedeny do nové aplikace.
Upozornění: Některé produkty, které lze spárovat s vaší aplikací TaHoma, nejsou s novou aplikací kompatibilní. Níže se dozvíte, kterých produktů se to týká:
O jaké funkce přijdu, pokud přejdu z aplikace TaHoma classic na aplikaci TaHoma by Somfy?
TaHoma by Somfy nabízí nové možnosti, proto existují určité rozdíly, pokud jde o správu těchto funkcí.
Oproti aplikaci TaHoma classic nenabízí aplikace TaHoma by Somfy organizaci produktů po patrech.
Při přechodu na aplikaci TaHoma by Somfy bude nutné výrobky dříve umístěné v patrech propojit s jednotlivými místnostmi.
Ověřte si v aplikaci Somfy Solar, zda lze nainstalovat solární řešení i na vaše okna.
V závislosti na velikosti rolety a tím na potřebném kroutícím momentu může Oximo Solar io fungovat minimálně 45 dní (10Nm) až 100 dní (3Nm).
V případě vybití baterie se zobrazí upozornění na smartphonu (prostřednictvím aplikace Tahoma) a/nebo na ovladači NINA.
Solární panel systému Oximo Solar io nepotřebuje k dobíjení baterie přímý sluneční svit, stačí i rozptýlené denní světlo.
S výjimkou případů, kdy je solární panel zcela zakryt blízkou a neprůsvitnou překážkou, získá oximo solar io většinou dostatek energie k dobití baterie (zejména při nastavení kroutícího momentu na 3Nm a 6Nm).
Chcete-li si být na 100 % jistí, použijte aplikaci Somfy Solar, která je k dispozici ke stažení pro Android a iOS. Tento nástroj vám poskytne veškeré informace.
Přednastavený scénář „Alarm při vniknutí“ v aplikaci TaHoma umožňuje propojit bezpečnostní systémy Somfy Protect a kompatibilní senzory TaHoma.
Pokud máte alespoň jeden senzor otevření nebo pohybové čidlo a bezpečnostní systém Somfy Protect, najdete nově v aplikaci TaHoma také tento přednastavený scénář. Umožňuje čidlům TaHoma (pohybu nebo otevření) spustit alarm Somfy Protect. Scénář můžete snadno přizpůsobit nastavením alespoň jednoho z režimů alarmu a vybrat, který senzor jej má spustit.
Například:
Pokud je váš alarm v režimu celkového zabezpečení a jedním z vašich senzorů je detekováno narušení, alarm Somfy Protect se rozezní.
Upozornění!
Kompatibilní bezpečnostní systémy Somfy Protect:
Tento scénář vám dává možnost optimalizovat váš celoroční komfort automatickou ochranou proti slunečnímu záření v závislosti na vašem zařízení, ročním období a denní době.
Aplikace TaHoma vám nabídne přednastavený scénář, ale vy si můžete kdykoli přizpůsobit jeho podmínky, akce a načasování.
V nabídce "Scénáře" klikněte na "Vytvořit nový scénář" a poté na "Tepelný komfort".
Krok 1: Identifikujte a nakonfigurujte nejexponovanější fasádu (ostatní fasády lze nakonfigurovat později).
Krok 2: Vyberte zařízení, které se na této fasádě nachází:
Krok 3: Použijte výchozí nastavení
Postupné zavírání za svítání a postupné otevírání za soumraku:
Severní/jižní fasáda:
Východní fasáda:
Západní fasáda:
Zavírání při silném světle a otevírání při slabém světle:
Jakékoli fasády:
V tomto případě může instalace zohlednit také definovaný časový úsek nebo hodinu, před nebo po které se mají tyto akce provést.
V zimě bude nakonfigurované zařízení působit tak, že propustí sluneční paprsky dovnitř, a tím zvýší teplo ve vašem domě během dne. V noci bude zatažené stínění naopak teplo uvnitř domácnosti uchovávat.
Otevírání za svítání a zavírání za soumraku:
Jakákoli fasáda:
Krok 4: Přizpůsobte si nastavení scénářů, např:
Důležité informace: Pro přepnutí z letního programování na zimní je třeba ručně změnit roční období.
Stěhujete se z domu nebo bytu, ale chcete tu nechat box TaHoma pro další uživatele?
Snadno odpojte svůj účet od gateway podle tohoto postupu:
Zvolte nabídku "...":
Poté zvolte nabídku "Konfigurace instalace"
Vyberte možnost "Resetovat instalaci"
Klikněte na tlačítko "Obnovit mou instalaci"
Poté klikněte na "Ano", aby zařízení zůstala spárovaná s boxem TaHoma
Potvrďte resetování kliknutím na potvrzovací tlačítko
Gratulujeme! Vaše instalace byla resetována:
Tento návod je kompatibilní se všemi branami kompatibilními s aplikací TaHoma (TaHoma switch, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).
Chcete prodat box TaHoma nebo ji dát někomu jinému?
Snadno odpojte svůj účet od brány podle tohoto postupu:
Poté zvolte nabídku "Konfigurace instalace".
Klikněte na tlačítko : Obnovit mou instalaci
Kliknutím na "Ne" odstraníte zařízení spárovaná s TaHomou.
Potvrďte reset kliknutím na potvrzovací tlačítko
Gratulujeme! Vaše instalace byla obnovena:
Žádný z nich není lepší než druhý, pouze se liší dopady na životní prostředí v průběhu celého životního cyklu řešení. Environmentální ukazatele řešení Oximo solar io nejsou tak dobré pro ozon, ale lepší pro uhlík ve srovnání s ekvivalentním standardním řešením.
Ve společnosti Somfy se snažíme snižovat dopad našich výrobků na životní prostředí tím, že do nich začleňujeme proces ekologického designu: 0 spotřeba, suroviny vybrané v souladu s evropskými předpisy REACH a RoHs, recyklovatelné obaly, odolné výrobky (baterie i solární panely s dlouhou životností a možností výměny).
Vybraná zařízení Somfy jsou kompatibilní s technologií HomeKit* prostřednictvím TaHoma® (včetně TaHoma V2, TaHoma switch a TaHoma DIN Rail V2) podle schválení společnosti Apple:
V důsledku toho:
- Prozatím: se společností Apple jsou dohodnuty pouze kategorie okenního stínění a teras.
- Kompatibilní jsou pouze vybraná zařízení (viz seznam kompatibility).
- Případné pozdější doplnění podléhá dalšímu plánování společností Somfy a Apple a konečnému schválení společností Apple.
* Kompatibilita produktů s Apple Homekit se může v jednotlivých zemích lišit. Další informace vám poskytne místní zástupce společnosti Somfy.
Apple HomeKit umožňuje snadno a bezpečně ovládat příslušenství podporující HomeKit pomocí aplikace Apple Home a Siri na iPhonu, iPadu, Apple Watch, HomePodu nebo Macu.
Více než 50 značek po celém světě nabízí produkty kompatibilní s HomeKit* a vašimi zařízeními Apple - a stále přibývají další.....
A nyní také naše zařízení pro domácí automatizaci TaHoma®, TaHoma switch a TaHoma DIN Rail V2 (nikoliv TaHoma DIN Rail V1).
* Kompatibilita produktů s Apple Homekit se může v jednotlivých zemích lišit. Další informace vám poskytne místní zástupce společnosti Somfy
K provedení některých nastavení můžete použít obě tlačítka na přední straně TaHoma DIN-Rail:
Konfigurace systému Homekit je možná pouze po zapnutí gatewaye po dobu maximálně 10 minut. Nový ruční restart bude nutný v případě, že je brána zapnutá déle než 10 minut nebo pokud se v aplikaci Home objeví nekonečná načítající ikona.
Společnost Somfy se snaží všem svým uživatelům nabízet moderní řešení.
Aplikace TaHoma je nejnovější aplikací, která vám má co nabídnout: rozšířené funkce a kompatibilita, moderní design a uživatelské rozhraní i pravidelné aktualizace. Více informací o přechodu na novou aplikaci najdete zde.
Aplikace Connexoon bude fungovat až do roku 2026. Nebude však již aktualizována.
Naopak aplikace TaHoma je pravidelně aktualizována a nabízí nové možnosti a kompatibility.
Zjistěte co je nového v aplikaci Tahoma.
Přechod z aplikace Connexoon na aplikaci TaHoma je definitivní. Po přechodu se již nebudete moci vrátit k aplikaci Connexoon.
Aplikace TaHoma nabízí zcela nový design a rozhraní. Rozšiřuje také možnosti kompatibility. Již nebudete omezeni na konkrétní kategorii produktů dle varianty aplikace Connexoon (Access, Window, Terrace), ale budete moci využívat kompatibilitu s :
Objevte všechny možnosti zde:
Stále budete moci vytvářet scénáře (manuální, plánované a pokročilé) podle svých přání a zvyklostí, bude je ale nutné znovu konfigurovat. Díky novému rozhraní je to však otázka pár kliknutí.
Některé funkce aplikace Connexoon však nejsou v aplikaci TaHoma k dispozici:
Používáte-li Connexoon io, všechny io produkty jsou kompatibilní, včetně io produktů partnerů:
Po přechodu z aplikace Connexoon na aplikaci TaHoma vám budou k dispozici kompatibility cloud to cloud a IP. Vaše zařízení bude kompatibilní i s produkty zabezpečení Somfy protect, Somfy connected thermostat, Legrand osvětlení a zásuvky, Sonos, Philips Hue nebo Intesis AC gateway pro ovládání klimatizací.
Objevte všechny kompatibilní produkty zde:
Kromě kompletně přepracovaného rozhraní nabízí aplikace TaHoma nové funkce, jako jsou navržené scénáře a kompletně přizpůsobitelná nabídka oblíbených položek. Snadná a efektivní tvorba plánovaných nebo pokročilých scénářů, funkce dovolené nebo například simulace přítomnosti. To vše pod palcem v jedné aplikaci.
Nová aplikace TaHoma je několikrát ročně aktualizována, aby vám nabídla ještě větší kompatibilitu a nové funkce.
Zjistěte co je nového v aplikaci TaHoma.
Některé funkce dostupné v aplikacích Connexoon nejsou v aplikaci TaHoma k dispozici.
Pro aplikaci Connexoon Access:
Pro aplikaci Connexoon Terrace:
Pro všechny aplikace Connexoon (Access, Terrace, Windows):
Se sítí profesionálních partnerů vám Somfy pomáhá s vašimi projekty.
Sdělte nám své potřeby a získejte podrobnou a nezávaznou cenovou nabídku. Dáme vám kontakt na certifikované profesionály.
Získejte nabídku od Somfy Experta!
Chtěli byste pomoci s vaším projektem? Somfy spolupracuje s rozsáhlou sítí montérů a výrobců po celé zemi. Tito nezávislí odborníci jsou vám k dispozici a pomohou vám s vaším projektem.
Najděte Somfy Experta ve vašem okolí!
Experti jsou vybraní partneři Somfy, kteří respektují profesionální kvality, které podrobně uvádí 10 závazků Somfy Experta: